Meer ervaren eters

‘We kiezen heel bewust Corn-feed Beef’

,,Het begon 16 jaar geleden als een grap.” Ron van der Kuil is chef en eigenaar van Magerie Heertjes in Nijmegen: ,,Een collega van mij startte met een eetcafé, en zocht een chef. Ik had net mijn baan opgezegd en het leek mij leuk om voor een maand of drie te helpen bij het opzetten van een nieuw bedrijf.”

Zie de geplaatste advertorial: VVH Cees Goettsch

,,Het uitgangspunt destijds was een sfeervol eetcafé opzetten. Ons motto was ‘tien maal een dubbeltje is evenveel als vier keer een kwartje’. Kortom: goede kwaliteit, maar betaalbaar eten voor een breed publiek, de tent moet vol zitten. Er is inmiddels veel veranderd. Elf jaar geleden heb ik mijn collega uitgekocht en ben ik meer en meer op een hoger niveau gaan koken. Het uitgangspunt is hetzelfde gebleven: zorgen voor een goede prijs/kwaliteitverhouding, voor een breed publiek. Dit begint al bij de inkoop dat ik afstem op het seizoen: welke producten zijn nu voordelig zonder concessies te hoeven doen aan de kwaliteit.”

GEEN MENUKAART
,,Een jaar of zes geleden hebben we echt een omslagpunt bereikt. We zaten op een zaterdagavond na sluiting nog wat te praten. Hoe het zou zijn om vrijer, creatiever te koken, niet gebonden aan een kaart, maar meer bepaald door de inkoop van de dag. Dit idee voelde zo goed, dat ik spontaan, heel demonstratief de menukaart heb verscheurd.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat in het begin niet alle gasten hier blij mee waren. Vanuit de historie van het eetcafé kregen we redelijk veel groepen binnen, en zeker bij deze categorie klanten was het wel eens moeilijk. Toch zijn we heel blij dat we dit concept hebben doorgezet. Inmiddels is juist voor veel van onze gasten het verrassingselement een belangrijk issue geworden. We merken duidelijk dat de onze huidige klanten meer ervaren eters zijn.”

ALTIJD OP ZOEK
,,Er is in Nijmegen een royaal aanbod aan eetgelegenheden. Om aantrekkelijk te blijven voor je klanten, zeker gelet op onze werkwijze, ben je verplicht altijd op zoek te zijn naar nieuwe onderscheidende gerechten. Een paar voorbeelden: voorgerecht Krabkoekjes met een klassieke Franse beurre blanc, of canneloni van tomatensap, basilicum en agar, gevuld met een salade van gamba’s. Hoofdgerecht: biefstuk van hert met wildsaus en een stamppot met sjalotcompote. Of tournedos Rossini, de saus erbij van demi-glace, ingekookte madera en verjus (sap van onrijpe druiven); lekker kruidig en fris. De ganzenlever ligt rauw op de warme tournedos. Juist deze mix van klassiek en vernieuwing wordt zeer gewaardeerd door onze klanten.”

CORN-FEED BEEF
,,Toch zijn er ook een aantal ingrediënten waar ik vanwege hun onderscheidende kwaliteit altijd op terugkom. Ons rundvlees bijvoorbeeld, Premium Black Agnus Beef, dat bij ons wordt geleverd door United Meat Works. Dit Noord-Amerikaans rundvlees, Corn-feed Beef, is van een uitzonderlijke kwaliteit. De structuur, malsheid en smaak zijn ongeëvenaard en bieden alle ruimte voor nieuwe ideeën. Zeeuws spek van rundvlees, sparerib van rundvlees, een sukadelapje gebakken als biefstuk of een stukje middenrif van de grill. Dit vlees past exact in ons beeld van hoe we de gasten willen verwennen. Een eerlijk product, goed gecontroleerd, goed verhaal en 100% smaak.”

Dit bericht is geplaatst in Advertorials. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.