Epos zorgt voor vernieuwing

Epos zorgt voor vernieuwing

Door: Cees Goettsch

Visgilde Pasèl in Groningen doet nu een paar jaar zaken met Epos, en niet zonder resultaat. Ondernemer Erwin Brink is zeer tevreden. Hij krijgt regelmatig bezoek van

Klaas-Bart de Jong, verkoopadviseur van Epos en samen wordt gekeken welke ideeën/noviteiten het beste passen binnen zijn bedrijf.

,,Onze klantenkring is globaal in twee groepen op te splitsen, studenten en 65plussers,” begint Erwin Brink zijn verhaal. ,,Toch zijn er tussen deze klanten voor ons meer overeenkomsten dan verschillen. De grootste overeenkomst is wel dat ze beiden voor veel gemak kiezen. Traditioneel is dat vaak een gebakken visje, kibbeling of haring al dan niet met een broodje. Maar sinds wij met Epos in zee zijn gegaan hebben wij uit het gemaksassortiment nog meer omzet kunnen halen met bijvoorbeeld complete wokschotels, tortilla’s en panklare producten.”

zie het gepubliceerde artikel: EPOS-Pasel

Veertig jaar in Groningen

,,Vishandel Pasèl is al veertig jaar actief in Groningen en sinds drie jaar aangesloten bij Visgilde,” gaat Erwin Brink verder. ,,Toen winkelcentrum ‘Paddepoel’ hier werd gebouwd, is mijn vader er direct met zijn bedrijf van start gegaan. Het is een uitstekend vestigingspunt met een bakker, slager, poelier, groenteman en AH supermarkt als buren.

Vanaf mijn zeventiende ben ik fulltime actief in het bedrijf en dat is inmiddels al weer twaalf jaar. We werken met een goed gemotiveerd team, 4 fulltime en 6 parttime medewerkers. Een paar jaar geleden hebben we de zaak volledig gemoderniseerd, aangepast op de aanlooproute van de klanten en meer ruimte gemaakt om het assortiment te presenteren.”

Gemak is succes

,,Versheid van het product is natuurlijk de basis voor alles. Als de klant hier binnenloopt, moet alles er kersvers bijliggen er moet een mooie glans op de vis zitten. Toch is er meer voor nodig om je als specialist echt te onderscheiden. Epos is hierin voor ons een firma die geweldig ondersteund. Bij ieder bezoek van de verkoopadviseur is er wel weer iets nieuws. We hebben momenteel veel succes met de visbraadsleetjes, met marinades die vrij zijn van geharde vetten en transvetten. Zo maak je een smakelijke en gezonde combinatie met vis. Epos levert hier ook promotiemateriaal bij zoals leaflet en flyers over de gezonde vetten in deze nieuwe marinades. Binnenkort starten we weer een campagne met verschillende tortilla’s. Zo’n mooi zomers gemaksproduct waar Epos alles voor kan leveren. Wij zijn aangesloten bij Visgilde waar we met de winkelketen MSC gecertificeerd zijn. Het gezondheidsaspect in combinatie met maatschappelijk verantwoord ondernemen, spreekt onze klanten bijzonder aan.”

AD-Haringtest

,,We hebben in de wijde omgeving een goede naam opgebouwd, gebaseerd op kwaliteit” zegt Erwin Brink:,,Al jaren doen we mee met de AD-haringtest. Redelijk fanatiek kan ik wel zeggen, want we bezoeken bijvoorbeeld diverse workshops bij leveranciers van haring.  In 2001 zijn we op de tweede plaats geëindigd. Afgelopen jaar kwamen we met een score van een dikke 9 uit op de 7e plaats en waren daarmee de beste haringverkoper van de Noordelijke provincies. Dat levert natuurlijk enorme publiciteit en nieuwe klanten op. RTV Noord heeft er veel aandacht aan besteed, dat filmpje vind je nog op YouTube. Om op vrijdag en zaterdag de drukte aan te kunnen hebben we voor de winkel een haringkar staan waar we de hardlopers kibbeling, haring en lekkerbekjes verkopen.

Verkoopadviseur Klaas-Bart de Jong

,,Laat ik maar even beginnen met mij voor te stellen. Klaas-Bart de Jong, sinds twee jaar verkoopadviseur bij Epos. Ik ben begonnen in de ambachtelijke slagerij, daar heb ik mijn SVO opleiding gedaan. Na zes jaar heb ik de overstap gemaakt naar de supermarkt om als versmanager aan de slag te gaan. Voor mij een logische stap omdat ik heel breed in voeding geïnteresseerd ben. Ik heb hier 15 jaar met veel plezier gewerkt. Inmiddels was ik wel aan een nieuwe uitdaging toe en kwam Epos op mijn pad. Werkinhoudelijk is de functie verkoopadviseur mij op het lijf geschreven. Je bent de hele dag met mooie producten bezig en daarnaast ervaar ik het als een echte uitdaging ervoor te zorgen dat mijn klanten, de versspecialisten, gaan scoren met onze producten. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de diverse soorten visbraadsleetjes. Net geïntroduceerd en een echte hardloper. Maar ook de Zalmmousse Hawaï, gerookte zalm met babi chutneysaus loopt als een trein. In het weekend even laten proeven, dat komt de verkoop echt ten goede. Ik kom oorspronkelijk uit de slagerij, maar vis is mijn tweede grote liefde. Gemak is inmiddels al geen trend meer, maar een toegevoegde waarde die de klant als normaal ervaart. Zorg ervoor dat je als ondernemer hier goed op inspeelt. Epos heeft in dit gemakssegment veel te bieden. Of het nu gaat om complete maaltijden, snacks, maaltijdcomponenten of panklare producten. Bij Epos bent u ook voor vis aan het juiste adres en daar wil ik u graag bij helpen.”

Dit bericht is geplaatst in Advertorials. Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.